Az alábbiakban egy szintén mamámtól származó receptet írok le, ő egy ismerőstől kapta.

Aki szereti a sütőtököt, annak biztosra veszem, hogy nagyon fog ízleni a dzsem is, mert borzasztóan finom. Nálunk félelmetes ütemben fogyott el, amit készítettem.

Hozzávalók:

  • 1 kg megpucolt, magjától kikapart kis kockákra vágott sütőtök (nekünk sonkatök van, én ezt a fajtát szeretem a legjobban, mert önmagában édes)( a magokat sütőben meg lehet pirítani)
  • 30 dkg cukor
  • 2 db citrom
  • 1 csomag dzsemfix (én a 3:1 eset részesítem előnyben, mert ehhez kell a legkevesebb cukor)

Elkészítés:

A tököt annyi vízben tesszük fel főzni, amennyi éppen ellepi. Addig főzzük, amíg meg nem puhul, ekkor leöntjük róla a vizet, és összepépesítjük. Én villával törtem össze.

A pürésített tököt újra feltesszük forralni, eközben a citromokat alaposan megmossuk, felkarikázzuk, a karikákat négyfelé vágjuk, és beletesszük a tökpürébe.

Amikor felforrt, hozzátesszük a cukrot és a dzsemfixet, és forrástól számított 5-10 percig főzzük még.

Ha készen van, szárazdunsztba tesszük, és ott hagyjuk kihűlni. (Ez kb 2-4 nap, attól függ, milyen a szoba hőmérséklete)

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr121475357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása