Cipóban süt csülök

2009.11.24. 14:39

Ezt a finom ételt vasárnap készítettem el, az egész családom nagy-nagy örömére!

Hozzávalók a cipóhoz, amiből kb. 8 szeletet vághatunk:

  • 1 db 1 kg körüli csülök csontos!(lehet füstölt és nyers is, ki melyiket szereti jobban)
  • 3 db tojás

 

 

 

 

 

A cipótésztához:

  • fél kg. liszt
  • 1 dl tej, egy mokkáskanál cukor (barna vagy nád természetesen:P)
  • 1 csomag élesztő
  • 2 tojás sárgája
  • egy kis doboz tejföl
  • 1 kanál olaj (én kacsazsírt tettem bele, hát azzal isteni lett a tészta:))
  • kevés só
  • víz

 

Elkészítés:

A csülköt megfőzzük sós vízben. Én nyers csülköt vettem, ezért előző nap bepácoltam.

A főzésre kb. 4 órát kell szánni, én ezért előző nap délután főztem meg. Ha megfőtt, a csontot ki lehet húzni belőle, és az előzőleg keményre főtt tojásokat bedugni a helyére.

A cipót a következőképpen készítjük:

A liszt közepébe lyukat formázunk, beleteszünk 1 tojássárgáját, az előzőleg langyos cukros tejben felfuttatott élesztőt, és a zsírt, olajat. Nagyjából összegyúrom, és jöhet hozzá a tejföl. Ezzel is összegyúrom, és csak ezután teszek hozzá annyi vizet, hogy megfelelően puha tésztát kapjak. (Amikor a lehető legpuhább, de nem ragadósan lágy).

Ezután a tésztát meleg, nyugodt helyen kelesztjük egy órát, lisztezett tálban, vagy deszkán tetejét is meglisztezve, letakarva.

Ha megkelt, kinyújtjuk kb másfél centiméter vastagra, és belecsomagoljuk a csülköt úgy, hogy az "illesztés" az aljára essen.

Előmelegített sütőben sütjük kb 45-50 percig. 20 perc után megkenjük a másik tojás sárgájával, és úgy sütjük készre.

Jó étvágyat hozzá, nagyon finom, garantáltan a család kedvence lesz, és elkészíteni is viszonylag egyszerű.

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr691548916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása