Naspolyalekvár

2009.11.24. 14:49

Hozzávalók arányaiban számítandó, és ki mennyit csinál belőle:

  • kb. 1,5 kg naspolya
  • 25 dkg cukor (én csak 10 dkg-ot tettem bele, nekem így is elég édes volt, de én eleve nem főzök édesen, és nádcukor!:D)
  • szalicilsav

 

Elkészítése:

A naspolyákat megmosom, és meszabadítom a kemény szárrészétől. Annyi vízbe teszem fel főni, hogy félig ellepje. Néha meg kell kavarni, mert lesülhet. Akkor van kész, ha lefőtt a magról, ez nekem ekkora mennyiségnél 20-25 perc volt.

Ha kész, szitán átpaszírozzuk a magjától,(a levét is át kell engedni a szitán) másfél kiló gyümölcsből így kb. 1 kg massza lesz. Ezt föltesszük forrni, elkég sűrű, mint egy lekvár, kb.10-15 percet forraljuk, és ezután hozzáöntjük a cukrot, ezzel még kb. 5 percig forraljuk.

Ha kész, üvegekbe töltjük, tetejére egy mokkáskanálnyi szalicillel szárazdunsztban hagyjuk kihűlni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr781548938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása