Búvár túrós

2010.03.23. 09:30

Hosszú idő után végre újra van időm főzőcskézni, így leírni az elkészített ételek receptjét.

Íme, a hétvégén elkészített, nagy sikert aratott búvár túrós receptje. Az ötlet anyósomtól, Tünditől jött, ő már többször sütötte meg ezt a finom sütit.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hozzávalók a tésztához(én másfeles adagot csináltam, az pont egy gáztepsihez elegendő):

  • 35 dkg liszt
  • 1 kk. sütőpor
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • 2 ek. kakaópor
  • 20 dkg cukor( én barnacukrot használtam:))
  • 1 cs. vaníliás cukor (Bourbon vaníliás)
  • 1 db tojás
  • 1,5 dl étolaj
  • 5 dl kefír

Hozzávalók a túróhoz:(a túróból a másfeles adag tésztához ezt az adagot használtam fel, szerintem így is elegendő volt)

  • 50dkg túró
  • 5 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 db tojás
  • 12 dkg olvasztott margarin vagy vaj

Elkészítése:

A barna tészta alapanyagait összekeverjük: előbb a nedves összetevőket, majd bele a lisztet, amiben előzőleg elkevertük a sütőport és a szódabikarbónát.

A túrós masszához összekeverjük a hozzávalókat.

A kakaós tésztát vajazott, zsömlemorzsával megszórt (lehet liszttel is, de én a zsömlemorzsát jobban szeretem, mert ropogós réteg sül a süti külsejére) tepsibe simítjuk, és a túróból evőkanállal halmokat teszünk bele.

Előmelegített, 200 fokos sütőben( nekem ez a hőfok az, amin egyébként minden más egyebet sütök) kb.35-45 perc alatt sül meg. Nekem a másfeles adag igényelt 1óra sütést.

Tűpróbával ellenőrizhetünk.

A sütés közben a kakós tészta közédagad a túrónak, az pedig így itt-ott belesüllyed, innen a süti neve.

Nagyon finom süti, a tésztája más süteményekhez is felhasználható.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr931861644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása