Ezt a tortát saját kútfőből kreáltam, aranyos párom születésnapjára. Nagyon finom lett, amint a kép mutatja nagyon szép is, és nagyon nagy örömet okozott. A torta alapja egy piskóta szerű sütemény, a töltelék kedves Szilvi kolleganőm remeke narancslekvárból, vanília krémből, és háztartási kekszből áll. Nagyon tudom ajánlani, mert finom, és szép sütemény.

Hozzávalók a tészta-alaphoz:

  • 6 tojás
  • 6 kanál cukor
  • 6 kanál liszt
  • 15 dkg Ráma margarin
  • fél csomag sütőpor
  • esetleg: 1 cs. vaníliás cukor
  • citromhéj

 

 

A krémhez:

  • 1 csomag vaníliás pudingpor, (én dr. Oetker új fajta csoda vaníliadarabos bourbon pudingot vettem)
  • 4 dl tej
  • 3 kanál cukor
  • 15-20 dkg Rama margarin

Egyéb hozzávalók:(ezek speciel az én tortámhoz kellettek, de mindenki a fantáziája szerint variálhatja őket)

  • Narancslekvár (jó bármilyen más lekvár)
  • egy pár db. háztartási keksz
  • ágyaspálinkából rekvirált gyümölcsdarabok (ez elhagyható, nekem pont kapóra jött:))
  • csokireszelék (a díszítéshez)
  • kökénylekvár (a közepén lévő szívhez, jó bármilyen más pirosas lekvár is, ha akarunk szívet rajzolni:))
  • Eszti kolléganőmtől kapott sárgabarack zselé (szintén a díszítéshez, helyettesíthető, ha nincs otthon ilyesmi, illetve elhagyható, ha nem akarjuk így díszíteni)

Elkészítés:

A tésztát a megadott alapanyagokból elkészítjük úgy, ahogyan a piskótát: a tojássárgákat habosra keverjük cukorral, majd bele a megolvasztott margarin, majd a liszt, és sütőpor, eztán felverjük a tojásfehérjét, óvatosan hozzáadjuk, és előmelegített sütőben, kb. 28 centis tortaformában készre sütjük.

A krém készítése: a pudingot az előírtak szerint megfőzzük, majd mikor kihűlt, alaposan elkeverjük a margarinnal.

A torta összeállítása:

A tésztát félbe vágtam, és az első lapot megkentem narancslekvárral. Erre jött egy sor krém, majd ráhelyeztem a kekszeket, erre újabb sor krém. Erre rászórtam a gyümölcsdarabokat, majd rátettem a következő piskótát.

Ezt megkentem a krémmel, valamint az oldalát. Az oldalát megszórtam csokireszelékkel.

A tetejére barackzseléből csigát rajzoltam, és egy pálcával a közepétől indulva sugár irányban vonalat húztam.

A szélét egy zacskó segítségével a maradék krémből rózsákkal díszítettem, és minden rózsa kapott még egy gyümölcsdarabot is.

Amikor készen volt, kökénylekvárból szívet rajzoltam a közepére.

A keksz miatt 4-5 órás állásídőt minimum igényel.

Nagyon finom, mindenki egészségére kínálom.

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr601579605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása