Birsalmasajt

2009.10.26. 08:26

A receptet kezdőknek, és haladóknak egyaránt ajánlom, a végeredmény nagyon finom, a receptet pontról pontra, könnyen követhetően próbáltam leírni.

A sajtot nagymamikám utasításai szerint készítettem el. (Tuti siker:) )

Hozzávalók( 1 kg megtisztított gyümölcshöz):

  • kb. 2,5 kg érett, sárga birsalma
  • 50 dkg cukor (én nádcukrot használtam, mert nem használok fehér kristálycukrot)
  • dió ízlés szerint

 

 

 

Elkészítése:

A birsalmákat alaposan megmossuk, ledörzsöljük róluk a szöszös, viaszos részt. Negyed cikkekre vágjuk, és a magjukat eltávolítjuk.

Annyi vízben tesszük föl őket főni, hogy negyedig lepje elk a víz.

Amikor megfőtt (puha, könnyen szétnyomható), leöntjük róla a vizet( ezt a levet el lehet tenni, aki szereti meg lehet inni, nagyon finom), és a gerezdeket megpucoljuk a héjuktól.

Összepürésítjük a főtt birsalmákat, és forralni kezdjük, (én fél óráig forraltam), utána hozzáöntjük a cukrot ( az eredeti recept 1 kg gyümölcshöz 1 kg cukrot ír, én nem szeretem túlzásba vinni a cukrot, ezért csak a felét tettem bele, de még így is éppen elég édes lesz)  a cukorral még további 10 percet forraljuk.

Ilyenkor már vigyázni kell, mert leéghet a cukor miatt!

Amikor kész, hozzákeverjük a diót, és folpackkal kibélelt formákba öntjük.

Én lapos formákat javaslok, mert az őzgerincformában nem tud jól száradni a sajt. Száraz, közepesen meleg, nyugodt helyen tároljuk.

Amikor a teteje már megszáradt, (kb 4 nap), én javaslom fa tálcára, esetleg papírral bélelt fa tálcára borítani, vékonyabb csíkokra vágni, és úgy szárítani. Legjobb, ha rácsra borítjuk, mert így mind a két oldala száradni tud.

Nagyon fontos, hogy fordigassuk őket, mindíg a szárazabbik oldalukra, mert bepenészedhet!

Akkor készül el, ha egy viszonylag kemény kéreg borítja a külsejét, és maga a sajtunk állaga is olyan kemény, mint egy sajté.

Persze csak, ha megéri, hogy kiszáradjon:P:)

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr811475326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása