Az alábbiakban egy kedves kolléganőmtől kapott receptet osztok meg. A tojással tölött hús nagyon finom, laktató étel, köretnek én választottam hozzá a gnocchit. Nagyon jól illik ehhez a finom, szaftos húshoz.

Kevés hozzávalót igényel, és könnyű elkészíteni.

 

 

Hozzávalók 4 főre:

A húshoz:

  • 8 nagyobb szelet csont nélküli karaj én combból készítettem
  • 8 db tojás
  • fűszerek ízlés szerint (én sót, vegetát, borsot, egy kis paprikát használtam)
  • Egy doboz tejföl
  • Kevés liszt a habaráshoz
  • két fej hagyma

Gnocchi:

  • 1 kg. krumpli
  • 20 dkg liszt
  • 2 tojás

 

Elkészítés:

A tojásokat megfőzzük, megpucoljuk.

A húst eközben kikloffoljuk. Én ezt előző este csináltam, és vegetával bepácoltam, mert úgy sokkal puhább, és finomabb a hús.

A keményre főtt tojásokat belecsomagoljuk a húsba, és cérnával megkötjük őket.

A hagymát olajon megpirítjuk, fehéredésig pirítjuk rajta a húst. Ekkor felöntjük vízzel, és fűszerezzük. (Ha előzőleg bepácoltuk, akkor gondoljunk rá, hogy már nem kell olyan erősen fűszerezni.) A húst így készre főzzük.

Eközben elkészítjük a gnocchit. A krumplit héjastól megfőzzük, ha kész összetörjük. Elkeverjük a liszttel és sóval. (Elég lágy, de gyúrható tésztát kapunk.)

Alaposan meglisztezett deszkán kb 3 cm vastagságú henget formázunk, ezt felszeleteljük, és villával a tejeére hullámot nyomunk. Forró vízben kifőzzük.

Ha a hús megfőtt, kivesszük a gombócokat, és a szaftot tejfölös lisztes habarással besűrűsítjük.

Tálaláskor a gombócokat felszeleteljük, szépen elterítjük a tányéron, mellétesszük a gnocchit, és szafttal leöntjük.

Főtt tésztával, kruplipürével, vagy rizzsel ugyanígy tálalhatjuk.

Jó étvágyat hozzá, a nem lehet abbahagyni kategóriába tartozik.

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr71492807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása