Köménymagos rúd

2009.10.27. 07:33

Olcsó, és nagyon finom!

Tegnap megsütöttem a neten talált recept alapján ezeket a nagyon finom köménymagos rudakat. Mindenkinek tudom ajánlani, mert kevés és olcsó alapanyagból sok és finom sós sütemény készíthető.

 

 

 

 

 

 

 

Hozzávalók:

  • 80 dkg liszt
  • 1 kockamargarin (25 dkg)
  • 1 kocka élesztő (5 dkg)
  • kevés tej és cukor az élesztő felfuttatásához
  • 1 db tojás
  • só ízlés szerint
  • őrölt köménymag (én egy teáskanálnyit tettem bele)
  • szemes köménymag

 

Elkészítés:

A liszt közepébe lyukat készítünk, a mikróban felolvasztott (langyos!) margarint ebbe öntjük. Az eredeti recept a tojást a tetejére kenéshez írja, de mivel én nem figyeltem beleütöttem a tojást is, semmi baja nem lett:) Tehát beleütjük a tojást, és beleöntjük a kevés cukros, langyos tejben felfuttatott élesztőt. Beleszórjuk a sót és az őrölt köménymagot.

Elkezdjük gyúrni a tésztát, és amennyi tejet még igényel, annyival összedolgozzuk. Mivel anyukám laktózérzékeny, én vízzel dolgoztam össze, így is tökéletes.

Amikor szép homogén a tésztánk, gyúródeszkára nyújtjuk, kb másfél centi vastagra, tiszta konyharuhával letakarjuk és minimum fél órára félretesszük pihenni.

A tésztánkat a tojással (esetemben egy másik tojással) megkenjük, és megszórjuk az egész köménymagokkal.

Én csak az egynegyedét szórtam meg köménymaggal, másik negyedét őrölt csemegepaprikával, másikat őrölt színesborssal, másikat pedig vegetával.

Legközelebb sajttal és darált dióval szórom majd meg, úgy is biztos, hogy finom lesz.

Az így már majdnem kész tésztát kb. 1-1,5 centi X 8-10 centis rudakra vágom vagy késsel, vagy derelyevágóval, és előmelegített sütőben szép pirosra sütöm. Egy tepsi süti kb. 10-12 percet kell, hogy süljön.

Az első tepsivel, amint kisült, megettük:)

A végeredmény önmagáért beszél.

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr711477974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása